Avatar
11 januari 2018 - Martine Haafkens plaatste:

Senior Informatiemanager (Zorgspecifiek) GGD

Vaste baan, voor 36 uur

Vacaturenummer: 17100254

Geplaatst op: 9 januari 2018

De functie

Voor de afdeling Zorgspecifieke Bedrijfsvoering is de GGD Amsterdam op zoek naar een Senior Informatiemanager. Je werkt in nauwe samenwerking met de Strategisch IV-adviseur van de GGD, die leiding geeft aan de IV-processen binnen de GGD. Als Senior Informatiemanager heb je een strategische/tactische adviesrol richting de business. Ben je een linking-pin tussen de business en de medewerkers van de afdeling IV en vertaal je de ontwikkelbehoefte van de Business naar een optimale fit tussen bedrijfsprocessen en de informatievoorziening.

De informatiemanager voert de volgende werkzaamheden uit:

  • Adviseur op het gebied van informatievoorziening voor het management van de RVE GGD;
  • Proactief signaleren van vragen en problemen bij de RVE GGD en deze vertalen naar mogelijke IV oplossingen. Hierbij betrek je de andere disciplines van de afdeling IV, waar nodig;
  • Bij een nieuw initiatief op het gebied van informatievoorziening begeleid je de verkenningsfase en stel je samen met de klant een Businesscase op;
  • Je houdt je kennis op peil t.a.v. de ontwikkelingen in het ICT-stelsel van de GGD en van cluster Sociaal waarvan de GGD een onderdeel is en adviseert aan de RVE GGD over de mogelijkheden;
  • Je toetst de beoogde IV oplossingen aan (stedelijke) kaders, architectuur en beleid;
  • Je vertegenwoordigt de afdeling IV richting de business en brengt de IV expertise samen bij het realiseren van de gevraagde oplossingen;
  • Je coördineert de IV capaciteitsinzet voor de GGD;
  • Benutten en doorontwikkelen van de informatievoorziening en de bijbehorende dienstverlening ten behoeve van verandertrajecten;
  • Je spreekt de taal van business, informatievoorziening en ICT.

Wij vragen

  • Academisch werk- en denkniveau (Master of Information Management of vergelijkbaar);
  • Ervaren, minstens 5 jaar, en kundig adviseur op het snijvlak van organisatie, proces en informatievoorziening die een goede en professionele adviesrelatie met opdrachtgevers en ketenpartners kan opbouwen;
  • Ten minste 8 jaar ervaring met het vervaardigen van een business informatieplan en het schrijven van adviezen en business cases;
  • Ervaring met besluitvormingsprocessen (w.o. PPM) en weet wat nodig is om dit proces goed te doorlopen.
  • Ten minste 5 jaar ervaring met strategische/tactische advisering over informatievoorziening, informatisering, automatisering, digitalisering en beheer.
  • Vakinhoudelijke kennis en praktijkervaring met diverse methodieken zoals:
  • Projectmatige werken (PMW, PRINCE2, IPMA);
  • Businessprocesanalyse, informatieanalyse, business intelligence, architectuur en systeemontwikkeling;
  • (Lean) procesmanagement, beheer en ICT-organisatie (ASL, BiSL, ITIL);
  • Agile-ontwikkelmethoden (Scrum).
  • Gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;
  • Ervaring met de zorg, publieke gezondheid en/of de gemeente Amsterdam is een pré.

Competenties

  • Analytisch vermogen: je bent in staat hoofd- en bijzaken te onderscheiden, een vraagstelling in onderdelen uit te splitsen en logische verbanden te leggen tussen de verschillende deelaspecten;
  • Omgevingsbewustzijn: je bent goed geïnformeerd over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie;
  • Samenwerken: je levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team;
  • Relatiebeheer: je bouwt persoonlijke relaties op met klanten en andere contactpersonen, onderhoudt en benut ze;
  • Resultaatgerichtheid: je neemt concrete doelen als uitgangspunt voor het eigen gedrag en houdt hieraan vast totdat het doel bereikt is.
  • Overtuigingskracht: je oefent, op basis van persoonlijk overwicht, invloed uit op mensen en situaties, gericht op acceptatie en het overwinnen van weerstanden. Communiceert ideeën duidelijk en stellig.

Wij bieden

  • Afhankelijk van je opleiding en werkervaring bedraagt het salaris€  maximaal € 5.837,- bruto per maand (salarisschaal 13) op basis van 36 uren per week.
  • De gemeente Amsterdam kent prima opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden plus een goed pakket secundaire arbeidsvoorwaarden. Deze secundaire arbeidsvoorwaarden bestaan o.a. uit opname in het ABP-pensioenfonds, een maandelijkse bijdrage in de ziektekostenverzekering en per 1 januari 2017 het Individueel Keuzebudget. Dit is een vrij besteedbaar budget. Je kunt bijvoorbeeld zelf beslissen wanneer je het budget wil laten uitbetalen en hoeveel extra verlof je nodig hebt.

De organisatie

De GGD

De GGD Amsterdam is de grootste en oudste Geneeskundige en Gezondheidsdienst van Nederland en heeft een breed scala aan werkzaamheden op het terrein van de volksgezondheid. Naast de gemeente Amsterdam bestrijkt het werkgebied van de GGD de gemeenten, Amstelveen, Uithoorn (plaatsen Uithoorn en De Kwakel), Ouder-Amstel (plaatsen Duivendrecht en Ouderkerk a/d Amstel), Diemen en Aalsmeer (plaatsen Aalsmeer en Kudelstaart). Gezamenlijk betreft dit ca. 1.000.000 inwoners. De GGD heeft ca. 1100 medewerkers. De GGD Amsterdam is een dynamisch bedrijf dat snel moet inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen, zoals de medische begeleiding van de opvang van asielzoekers. De afdelingen van de GGD staan met hun verscheidenheid aan taken midden in de maatschappij.

Informatie

Neem voor meer informatie over de functie of procedure contact op met Ilonka Zorn, email: izorn@ggd.amsterdam.nl. Tel: 06 53 801313.

Sollicitaties

Heb je belangstelling voor deze functie? Reageer dan uiterlijk 21 januari 2018 via onderstaande link onder vermelding van Senior Informatiemanager (Zorgspecifiek) GGD - 17100254.

https://sollicitatie.ggd.amsterdam.nl/17158

De gemeente Amsterdam wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Een organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers gebruikt om betere resultaten te halen voor de stad. Talent als basis, diversiteit als kracht. We streven ernaar dat het personeelsbestand een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam met al haar aanwezige verschillen. Vacatures staan open voor iedereen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

 

 

Om te kunnen reageren dien je geregistreerd en ingelogd te zijn. Klik hier om in te loggen. Ben je nog geen lid van GGZ connect dan kun je je hier gratis registreren.