Avatar
26 March 2019 - Aukelien Scheffelaar plaatste:

Symposium Cliënt aan zet: Kwaliteitsverbetering voor en door cliënten in de langdurige zorg

Datum: Maandag 13 mei 2019
Tijd: 13.00-17.00 uur
Locatie: Den Bosch


Dit symposium gaat over kwaliteitsinstrumenten en de belangrijke, actieve rol die cliënten kunnen spelen bij kwaliteitsverbetering in de langdurige zorg. De kwaliteit van zorgrelaties in de gehandicaptenzorg, verpleging/verzorging en geestelijke gezondheidszorg staat centraal. Er worden instrumenten gepresenteerd die ervaringen van cliënten in beeld brengen, door hen te laten vertellen over hun ervaringen met zorgverleners, al dan niet met behulp van cliënten als co-onderzoekers.


Voor wie?
Het symposium is bedoeld voor kwaliteitsfunctionarissen, beleidsmedewerkers, cliëntenraden, co-onderzoekers en bestuurders in de langdurige zorg (gehandicaptenzorg, verpleging/verzorging en geestelijke gezondheidszorg).


Doel
U maakt kennis met instrumenten die inzicht geven in de ervaringen van cliënten met hun zorgverleners en die direct bruikbare resultaten opleveren voor kwaliteitsverbetering. Bij twee instrumenten hebben cliënten of mensen met ervaringskennis een participatieve rol als co-onderzoeker of interviewer.


Inhoud
Op het symposium worden de uitkomsten van het onderzoek ‘Horen, Zien en Spreken’ (Nivel) gepresenteerd en maakt u kennis met de volgende instrumenten:

  • WIEK, uit Toolbox ‘Horen, Zien en Spreken’ - Nivel
  • Luister naar mijn verhaal, uit Toolbox ‘Horen, Zien en Spreken’ - Nivel
  • Het verhaal als kwaliteitsinstrument - Tranzo, Universiteit Tilburg
  • Experience based co-design - ESHPM, Erasmus Universiteit Rotterdam

Het onderzoek en de ontwikkeling van de instrumenten zijn gefinancierd door ZonMw.


Aanmelden
U kunt zich aanmelden door een e-mail te sturen naar Christel van Well, secretariaat Nivel, e-mailadres c.vanwell@nivel.nl.
Na aanmelding ontvangt u een bevestiging en het definitieve programma.

Zie ook https://www.nivel.nl/sites/default/files/bestanden/Uitnodiging-Symposium-Client-aan-zet.pdf

Om te kunnen reageren dien je geregistreerd en ingelogd te zijn. Klik hier om in te loggen. Ben je nog geen lid van GGZ connect dan kun je je hier gratis registreren.